به گزارش خبرنگار «آوای نشاط»، پسازآنکه روند اجرایی دولت الکترونیک، مسیری معکوس را طی کرد، باوجود فعالیت مناسب دستگاههای کارتخوان در جایگاههای پمپبنزین، تأخیر در واریز وجوه دریافتی به حسابهای شخصی مشکلاتی درروند استفاده از کارتهای پول ایجاد کرد.
این موضوع باعث شد جایگاهداران در اعتراض به واگذاری انحصار توزیع سوخت تحصن و نسبت به اقدامات بانکهای کشور اعتراض و بر لزوم خرید بنزین بهصورت نقدی تأکید کنند.در اسفند سال گذشته رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور اعلام کرد که به دلیل بروز تأخیر چندروزه در پرداخت پول بنزین توسط سیستم بانکی،جایگاه داران دستگاههای کارتخوان در پمپبنزینها را از فعالیت خارج کردهاند.
*چالش بین شرکت نفت و بانک مرکزی
رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور همچنین گفته بود: مذاکره با بانک مرکزی در جهت رفع این مشکل فایده نداشته است و جایگاه داران سوخت کشور حدود 4 هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور طلبکار هستند؛ ازاینرو در چند ماه گذشته شاهد چالش بین جایگاههای پمپبنزین، شرکت نفت و بانک مرکزی بودیم.
*نشست مشترک بانک ملت و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی
پسازاین اتفاقات نشست مشترک بانک ملت با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برگزار شد که بر همین اساس محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در این نشست، بانک ملت و مجموعه وزارت نفت را دو شریک استراتژیک خواند و اظهار داشت: نگاه بانک به این مجموعه، کمک به تحقق اهداف دولت و وزارت نفت است و صرفاً نگاه سودآوری ندارد.
وی با تأکید بر این نکته که بانک ملت آماده حمایت از پروژههای مجموعه وزارت نفت و بهویژه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران باهدف ایفای رسالت اجتماعی و استراتژیک خود است، تصریح کرد: همکاری بانک با شرکت پخش، سابقهای حداقل ۱۵ ساله دارد و یک تعامل دوسویه و برد- برد بین دو مجموعه برقرار است.
به گفته بیگدلی، بانک ملت با توجه به داشتن امکانات، زیرساختها، کارشناسان متخصص و تجارب ارزنده خود آمادگی دارد تا در ادامه مسیر توسعه شرکت پخش فرآوردههای نفتی نیز در خدمت این مجموعه باشد و با تأمین سختافزارها و نرمافزارهای لازم و پشتیبانی قوی، به اجرایی شدن پروژههای این شرکت کمک کند.
*مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی: بانک ملت بهترین زیرساختهای(IT) را فراهم کرد.
همچنین موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران هم در سخنانی با قدردانی از همکاری بیش از ۱۵ ساله بانک ملت با این شرکت، نقش این بانک را در هوشمندسازی توزیع سوخت بسیار پررنگ خواند و اظهار داشت: در این پروژه، بانک ملت بهترین زیرساختهای (IT) آی تی را فراهم کرد بهگونهای که در آن برهه، هیچ بانکی نتوانست با بانک ملت رقابت کند.
وی پیشنهاد مشارکت در سرمایهگذاریهای جدید شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران را به بانک ملت ارائه کرد و گفت: یکطرف تمامی بسترهای بانکی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران به این بانک برمیگردد و شرکت پخش آماده مشارکت با بانک در پروژههای آتی خود است.
*بانک ملت در وجوه جایگاه داران، حتی یک ریال نیز دخل و تصرف ندارد
موسویخواه در پاسخ به برخی شائبهها درزمینهٔ تأخیر در واریز وجوه سوخت جایگاه داران هم اظهار داشت: بانک ملت در وجوه جایگاه داران، حتی یک ریال نیز دخل و تصرف ندارد و هرآنچه رخداده وفق مقررات بانک مرکزی بوده است که بانکها ملزم به رعایت آن هستند.
در این نشست، پیشنهادهای جدید بانک ملت برای تقویت همکاری با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیز ارائه شد.
انتهای پیام/