|
به گزارش آوای نشاط، نشست خبری سریال فصل سوم ستایش روز یکشنبه در حالی در سالن مذاکرات همایش های صدا و سیما با یک ساعت تاخیر برگزار شد که نویسنده و بازیگران اصلی این مجموعه حضور نداشتند.
آرمان زرین کوب(تهیه کننده)، سعید سلطانی(کارگردان )، داریوش ارجمند، مهدی میامی، امید علیمردانی، قربان نجفی در این نشست حضور داشتند.
مخاطبان ستایش پرسشگر بودند
در ابتدای این نشست سعید سلطانی گفت: به محض رسیدن به مرکز ۱۶۲ پاسخگوی مخاطبان سیما و فصل سه ستایش بودیم. بیش از ۱۰۰ تماس را جواب دادیم و حدود ۳۰۰ تماس هم ضبط شد. از این استقبال انرژی گرفتیم.
شخصیت محمد منفعل نبود
کارگردان این سریال در پاسخ به اینکه چرا شخصیت محمد آنقدر در فصل سه منفعل بود، گفت: یکی از دلایل اصلی این فصل محمد است او باعث شد حشمت فردوس و ستایش دوباره به عنوان یک خانواده دور هم جمع شوند. محمد منفعل نبود بلکه حتی وجودش اسباب اتفاق های بسیاری در فصل سه را رقم زد.
وی درباره حاشیه هایی که برای تیتراژ اول این سریال پیش آمد نیز، گفت: ما سعی کردیم از خواننده جوان استفاده کنیم و ترانه به محتوا نزدیک باشد. مردم هم ارتباط خوبی با صدای شهاب مظفری برقرار کردند.
سلطانی در ادامه تصریح کرد: شوخی ها همیشه در همه جا بوده و مردم ما با هر چیزی درگیر می شوند برایش طنز می سازند.
ستایش ۳ سیاه نمایی نکرد
سلطانی درخصوص انتقادهایی که به سیاه نمایی فصل سه ستایش شده بود گفت: بین سیاه نمایی و نشان دادن شخصیت های داستان تفاوت هایی وجود دارد. ما مخالف سیاه نمایی هستیم و قصد این کار را هم نداشتیم. سریال هایی ساخته شده که رنگ تیرگی به مردم تزریق می کنند اما ستایش رنگ و بوی بخشش را نشان داد. ستایش ۳ داستان باور پذیری را روایت کرد
ستایش گاف هایی هم داشت
این کارگردان درباره صحنه هایی که به عنوان گاف از آن یاد می شود گفت: من گاف های سریال را قبول دارم. در این سریال مشکل هایی در صحنه و فیلمبرداری داشتیم مانند صحنه گلوله خوردن پری سیما اما باید بگویم ما از ۱۱ فروردین تا ۲۶ اسفند ۹۷ از شمال، جاده تا ...کار کردیم. فشار کاری بالایی روی همه اعضای تیم تولید بود. گاف ها را شیرینی کار بدانید.
سلطانی در خصوص انتقاد هایی که به عدم حضور نویسنده سریال شد نیز گفت: همچنین درباره پایین آوردن سطح سلیقه و ذائقه مخاطب با تولید سریال سطح پایین و پر از مشکلات داستانی و فنی چون ستایش عنوان کرد: ما سعی کردیم داستان را خوب اجرا کنیم. مسئله ازدواج مجدد خانم ها را باز کنیم و به آن بپردازیم. روایت داستان را به خوبی جلو بردیم.
نیازی نبود درباره بیمه صحبت کنیم
وی همچنین درباره صحنه ای که حشمت فردوس تمام میوها را در دریا از دست می دهد اما صحبتی درباره استفاده از بیمه در اینگونه حوادث نمی شود گفت: ما صحبتی در باره بیمه نمی کنیم چون نیازی نیست. فقط فردوس می گوید همه مشکلات مربوط به این حادثه را انجام دادم و همین برای این سریال بوده است. ما مجبور به ترویج فرهنگ بیمه نیستیم. ناوگان دریایی بیمه اش اجباری است و بنا به این اصول نیازی به صحبت دراین باره نداشتیم.
نجفی نیز گفت: سو استفاده هایی که بیمه این روزها به مردم می کند و قرارداد های مبهم باعث می شود به بحث بیمه نپردازیم.
حشمت با سبک زندگی اش به مردم خیلی چیزها یاد داد
ارجمند اظهار داشت: من کارم را انجام دادم و دیگر کاری با کسی ندارم. حشمت شخصیت پیچیده ای دارد. کسی که می خواهد حشمت را تحلیل کند باید از قسمت اول ستایش شخصیت فردوس را ببیند و بشناسد. حشمت جایی بزرگ شده است که نمی پذیرد ستایش را با پسرش در اتاق باغبان ببیند و مشکلش با ستایش از همانجا شروع می شود.
وی در ادمه تصریح کرد: محمد منفعل نیست. او از حشمت درس می گیرد. درام یعنی اینکه حشمت خیلی طول کشید تا به ستایش بگوید عروس. این یعنی درام. همه شخصیت های این سریال در حال رشد و بزرگ شدن هستند. حشمت سبک زندگی خودش را داشت و خیلی چیزها به مخاطب یاد داد. من در حال تحلیل و تحقیق درباره متن ستایش سه نوشته مطلبی هستم چون برایم خیلی حشمت دوست داشتنی بود.
زرین کوب در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره دلیل وقفه زیاد بین پخش فصل دوم و سوم این سریال گفت: دلیل اصلی این وقفه چیزی نبود جز تمام نشدن متن. سعید مطلبی باید متن را به دست ما می رساند تا شروع به ساختش می کردیم.
این تهیه کننده با تکذیب گفته خبرنگار ایرنا درباره توقف فصل دو ستایش به علت پایین بودن کیفیت در دوره مدیریت ضرغامی عنوان کرد که فصل دوم این سریال هیچ وقت به علت پایین بودن کیفیت توقف پیدا نکرده است.
وی همچنین در خصوص ساخت فصل ۴ سریال گفت: اگر همه چیز مناسب باشد فصل ۴ را هم خواهیم ساخت.
سلطانی در پایان این نشست نیز خصوص انتقادی که خبرنگار روشن دل به تیتراژ و ترانه این سریال و مخصوصا بیت مثل کوریم که عصاشو داده دست کرم شب تاب کرد گفت: اصلا قصدمان ناراحت کردن دوستان روشن دل نبود.
انتهای پیام/