|
به گزارش آوای نشاط، محسن حاجی میرزایی صبح امروز پس از شرکت در مراسم جشن سال نوی میلادی دانشآموزان دبستان و دبیرستان ارس، در نشست با آموزگاران، معلمان دبستان و دبیرستان ارس با تبریک فرا رسیدن سال جدید میلادی، با آنان درباره مسائل آموزشی و پرورشی گفتوگو کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این دیدار اظهار کرد: توزیع جمعیت در برخی از مناطق تهران، تعادل و تراکم مطلوب در فضای آموزشی را به هم زده است که با پیگیرهای صورت گرفته توسعه فضای آموزشی در برنامههای آموزش و پرورش قرارگرفته است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمانی که با سابقه ۲۵ سال میخواهند بازنشسته شوند اگر عذری داشته باشند که ادامه خدمت برای آنها امکانپذیر نباشد، همراهی میکنیم اما از معلمان دیگر که میتوانند همکاری خود را ادامه بدهند میخواهیم که تا ۳۵ سال ادامه خدمت داشته باشند تا تعادل نیرو برقرار شود.
تشکیل کارگروهی برای پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه
حاجی میرزایی با اشاره به درس دینی دانش آموزان اقلیتهای مذهبی گفت: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کارگروهی برای بررسی و پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه تشکیلشده است تا بازبینی و بهروزرسانی در متون درسی صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جمعیت دانشآموزی در مدارس ارامنه نسبت به مدارس دیگر کمتر است اما پستهای اداری با همان ساختار جمعیتی مدارس دیگر به این مدارس تعلق میگیرد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت اولیا در مدارس، گفت: هرچقدر امکانات یک مدرسه بیشتر باشد مطلوبتر است چراکه بهترین ساعات زندگی دانشآموزان در مدرسه است و ما در آموزش و پرورش تا هر میزان که مقررات اجازه بدهد به مدارس کمک خواهیم کرد.
سهمیه استخدام برای مدارس ارامنه
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به درخواست همکاران برای بازبینی شرایط استخدام در مدارس ارامنه تأکیدکرد: استخدام تنها از مسیر فراخوان انجام میگیرد و تلاش میکنیم تا در دورههای بعدی استخدام سهمیهای برای همکاران در مدارس ارامنه در نظر گرفته شود.
هیچ تبعیضی بین مدارس وجود ندارد
حاجی میرزایی بابیان اینکه همزیستی بین ادیان در ایران همیشه به بهترین شکل بوده است، گفت: به شورای خلیفهگری ارامنه اطمینان میدهم که تبعیضی بین مدارس مسلمانان و مسیحیان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق میشود، تصریح کرد: ممکن است خدماتی که به مدارس ارائه میدهیم قابلتوجه نباشد اما هیچ تبعیضی بین مدارس وجود ندارد و احساس مسئولیت مشترکی به همه مدارس داریم.
انتهای پیام/