|
به گزارش آوای نشاط، آرش طاووسی بیان کرد: افزایش تمایل مردم به سرمایهگذاری در بورس طی هفتههای اخیر باعث تشکیل صفهای طولانی در دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت کد بورسی شده است.
وی افزود: احراز هویت در سجام و انتخاب کارگزاری موردنظر متقاضی از سوی دفاتر پیشخوان انجام میشود اما موارد مبهم و حاشیهای نسبتاً زیادی وجود دارد که نیاز به ورودی قاطع دستگاههای نظارتی است، ازجمله میتوان به مبهم بودن تعرفه ثبتنام متقاضی دریافت کد بورسی از سوی دفاتر اشاره کرد که تقریباً بهصورت سلیقهای از سوی برخی دفاتر انجام میشود.
دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان استان همدان اظهار کرد: باوجوداینکه هزینه ثبتنام در زمان درج اطلاعات متقاضی به شماره تلفن همراه پیامک میشود اما وجه پرداختی نهایی بسیار بیشتر از مبلغی است که اعلامشده است.
وی خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای صنفی و غیر صنفی موظف به نصب نرخ نامه در واحد خود هستند بهطوریکه کاملاً قابلمشاهده توسط مشتری باشد اما طی بازدید انجمن حمایت از دفاتر پیشخوان هیچکدام این موضوع را رعایت نکرده بودند همچنین دفاتر موظف به تشریح و درج فرآیند انجام کار ثبتنام کد بورسی برای مشتریان هستند که متأسفانه این مورد نیز رعایت نشده است.
طاووسی اعلام کرد: درج تعرفه و فرآیند انجام کار نهتنها بهعنوان حق قانونی مشتری برای آگاهی است بلکه ابزاری برای رصد و نظارت مستقیم مردم نسبت به چگونگی رعایت حقوقشان از سوی دفاتر پیشخوان محسوب میشود.
دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان استان همدان با تأکید بر اینکه مردم بهشدت از دریافت مبالغ متفاوت و متغیر در دفاتر پیشخوان ناراضی هستند، گفت: با توجه به تقاضای گسترده برای دریافت کد بورسی، شاید بیش از ۱۰۰ نفر بهصورت روزانه در هر دفتر ثبتنام شوند و در صورت اضافه دریافت کارمزد، مبلغ هنگفتی از جیب مردم میرود که قطعاً باید با این تخلف بهشدت و قاطعیت برخورد کرد.
وی تصریح کرد: قرار نیست هر وقت تقاضای مردم برای کالا و خدماتی افزایش پیدا میکند شاهد گرانفروشی و تخلف و درنهایت اجحاف در ارائه خدمات باشیم بنابراین در شرایطی که روزانه چند هزار نفر در سطح استان در حال دریافت خدمات از دفاتر پیشخوان هستند، باید کمیتهای برای نظارت جدی بر عملکرد آنها و برخورد با تخلفات احتمالی تشکیل شود.
انتهای پیام/