کد خبر: ۵۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
با وجود کاهش 12 درصدی تراکنش های بانکی در فروردین 99 به دلیل شیوع کرونا و رکود حاکم بر کسب وکارها، بانک ملت همچنان رتبه نخست شبکه بانکی در تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی را به خود اختصاص داده و در فروردین 99 با سهم 22.8 درصدی از تعداد تراکنش ها و 25.04 درصدی از مبلغ تراکنش ها، رتبه نخست بانک های کشور از نظر تعداد و مبلغ تراکنش های صادره و پذیرش شده بانکی را کسب کرده است و در واقع یک چهارم کل مبلغ دریافت و پرداخت در بازار پول و بانک های کشور، توسط بانک ملت صورت گرفته است

به گزارش آوای نشاط، بانک ملت در پرداخت پول به مشتریان یا صادرکنندگی تراکنش ها نیز با سهم 11.24 درصد از کل تراکنش  صادر شده یا پرداخت پول بانک ها در فروردین 99، رتبه سوم تعداد تراکنش پرداخت پول به مشتریان را در کل شبکه بانکی داشته است.

همچنین  بانک ملت با سهم 11.2 درصدی از کارت های برداشت، 12.4 درصدی از کارت هدیه و بن کارت، 20.26 درصدی از کارت های اعتباری از کل شبکه بانکی، حضور گسترده ای در بازار کارت های بانکی داشته و علاوه بر سهم قابل توجه در کارتهای برداشت، سهم قابل توجهی نیز در کارت های هدیه و کارتهای اعتباری داشته است. همچنین حدود 75 درصد کارت های این بانک را کارت برداشت و 24.6 درصد را کارت هدیه و بن کارت و 7 صدم درصد را کارت اعتباری تشکیل می دهد.
موجودی حساب بانک های بزرگ مانند بانک ملت به دلیل حساب ها و شعب گسترده بانکی بیش از سایر بانک ها است و دارای سپرده های بانکی بزرگتر و بیشتری هستند و کسب وکارها و افراد و فعالان اقتصادی سعی می کنند برای ارتباط بهتر با شرکای تجاری و مشتریان خود، حساب ها و سپرده های خود را در بانک های بزرگ ایجاد کنند تا در نقل و انتقال پول و خرید و واریز وجه برای سرمایه گذاری ها و خریدها راحت تر باشند و افراد و شرکای تجاری آنها ساده تر بتوانند از تعداد بالای حساب ها و شعب وکارتهای بانکی بانک های بزرگ استفاده کرده و نقل و انتقال ها و تجارت را بهتر انجام دهند.
کسب وکارهای مختلف در این بانک حساب های مختلفی دارند و در ارتباط با شرکای تجاری خود که آنها نیز دراین بانک حساب بانکی دارند، ساده تر می توانند در نقل و انتقال وجوه عمل کنند و در نتیجه هم ورود پول به این حساب ها و هم استفاده و خروج پول برای خریدهای مختلف از این حساب ها افزایش یافته و سهم بانک ملت را افزایش داده است.  بسیاری از کسب وکارها توصیه می کنند که برای ورود به بازار و فعالیت اقتصادی و خرید وفروش و نقل و انتقال پول از حساب وکارت بانک ملت و درگاه های اینترنتی، موبایلی، کارتخوان ها و عابربانک های مرتبط با بانک ملت استفاده شود تا نقل و انتقال پول بهتر صورت گیرد. 
 در حال حاضر 25 درصد ورود منابع و دریافت پول و منابع  بازار پول ایران در بانک ملت انجام می شود و بانک ملت به تنهایی یک چهارم کل مبلغ تراکنش های بانکی کشور را دریافت کرده است و این موضوع نشان دهنده توان بالای شبکه بانک ملت، کارت ها و حساب های بانکی، شعب، ابزارهای پرداخت اینترنتی، موبایل و کارتخوان ها و عابر بانک های این بانک است وعملا نوعی همکاری گسترده کسب وکارها را برای برخورداری از کارت های بانک ملت موجب شده و در بازارهای مختلف افراد و واحدهای اقتصادی در بانک ملت حساب دارند و با کارت های بانک ملت خرید و فروش انجام می دهند. در نتیجه عملا 25 درصد واریز پول به حساب های بانکی که عمدتا خرید و فروش های با ارقام درشت بازارها را شامل می شود، از طریق بانک ملت انجام می شود. 
بانک ملت در سال 98 نیز با سهم 24.17 درصدی از تعداد تراکنش ها و سهم 23.33 درصدی از مبلغ تراکنش ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده قرار گرفته است.
بانک ملت با 22.22 درصد تعداد تراکنش در کارتخوان ها و 21 درصد تراکنش های اینترنتی، و 61.2 درصد تراکنش های موبایلی، از نظر مبلغی سهم 21.84 درصدی در مبلغ کارت خوان ها، سهم 33.52  درصدی در مبلغ تراکنش اینترنتی، و سهم 54.41 درصدی در مبلغ پذیرش موبایلی داشته است. 
سهم ابزارها در تعداد و مبلغ تراکنش بانک ملت نیز نشان می دهد که 82 درصد تعداد تراکنش ها متعلق به کارتخوان ها، 5 درصد اینترنت و 13 درصد موبایل بوده و در مبلغ نیز 82 درصد کارتخوان ها، 17  درصد اینترنت و 17 صدم درصد موبایل بوده است.  
بانک ملت از حدود 102 میلیون کارت تراکنش دار، سهم 11.49 درصدی در صدور کارت داشته است.  سهم بانک ملت از کل کارت اعتباری 41.51 درصد، از کل کارت برداشت 11.38 درصد و از کارت هدیه و بن کارت نزدیک به 13 درصد بوده است
سهم کارت های صادر شده در بانک ملت نشان می دهد که  95 درصد به کارت برداشت، 4.6 درصد به کارت هدیه و بن کارت، 49 صدم درصد به کارت اعتباری، اختصاص داشته است.  همچنین در کارت اعتباری و کارت هدیه  نیز بانک ملت  سهم بالایی در بازار کارت ها داشته و  بالاترین سهم برای کارت اعتباری به ترتیب به بانک های ملت، صادرات و سپه، و بالاترین سهم در کارت هدیه و بن کارت به بانک های ملی، پارسیان و ملت اختصاص داشته است. 
سهم بانک ها از تعداد و مبلغ تراکنش های صادره و پذیرش شده که نشان دهنده اثربخشی آنها در جذب بیشتر یا کمتر منابع بانکی است نشان می دهد که بانک ملت با 11.76 درصد تعداد و 17.81 درصد مبلغ تراکنش صادر شده، سهم 24.17 درصدی در تعداد و 23.33 درصدی در مبلغ تراکنش های پذیرش شده، منابع و پول بیشتری را از طریق اختلاف تراکنش های صادره با تراکنش های پذیرش شده، جذب کرده است.به عبارت دیگر، حاصل تراکنش ها و دریافت پول و پرداخت پول، عملا نقدینگی و پول و منابع بانکی بیشتری را نصیب بانک ملت کرده و به جذب منابع در بانک ملت کمک کرده است.  
 
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: