علی اصغر قائمی در این خصوص توضیح داد: در حوزه تاکسیرانی قول هایی که داده شد در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده بود توافقاتی با وزارت کشوردرخصوص تامین قابل توجهی ون شده است .
وی ادامه داد:این که از این میزان ون چه تعداد امسال وارد ناوگان می شود چه تعداد مربوط به سال های آینده است مشخص نیست وباید جزییات برنامه به شورا ارائه شود .
قائمی درخصوص این که پیشنهاد شده خودروی ساینا به عنوان تاکسی های جدید پایتخت مورد استفاده قرار گیرند هم توضیح داد :این موضوع از سوی شهرداری مطرح شد اما قرار شد در کمیسیون حمل و نقل دوباره مورد بررسی قرار گیرد . دو انتقاد مهم برای استفاده این خودرو به عنوان تاکسی مطرح شد،نخست این که این خودرو کوچک است و دیگر استانداردهای فنی این خودرو است. برای جبران کمبودهایی که در ناوگان تاکسیرانی داریم و جایگزینی تاکسی ها فرسوده راهکارهای متفاوتی وجود دارد که قابل بررسی است .
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: بخشی از تاکسیهای ثبتشده خدمت تاکسیرانی در شهر ارائه نمیدهند. ما اسما حدود 80 هزار تاکسی رجیسترشده داریم. نقل قولهای جسته گریخته و پراکنده و غیررسمی از 30 هزار تاکسی فعال وبرخی از آمارها نیز از 40 هزار تا 50 هزار تاکسی فعال سخن می گویند. یعنی نیمی از ناوگان نیست. حالا کجاست؟ بخشی در خدمت ادارات است برخی از این تاکسی ها اصلا در تهران نیستند ، دوستان از محل سوخت گیری این خودروها آنها را رد یابی کرده اند اما برخی از این تاکسی ها اصلا در تهران سوخت گیری نمی کنند ودر تهران نیستند. دلیل آن چیست؟ سازمان تاکسیرانی باید این موضوع را واکاوی و ریشهیابی کند و مشکل را حل کند.
قائمی یادآورشد: تاکسیرانی یک مد حمل و نقلی عمومی جدی در دنیا محسوب نمیشود ولاکچریتر از حمل و نقل عمومی محسوب میشود. کرایههای تاکسی هم نشان میدهد که قابلمقایسه با سایر مد های حمل و نقل عمومی نیست. حالا در صحن شورا یک اعدادی مصوب می شود که در عمل این اعداد چندان رعایت نمی شود . دو هفته پیش یک بارندگی در تهران بود، من خودم از میرداماد میخواستم به خیابان وحدت اسلامی بروم حدود 220 هزار تومان تاکسیها کرایه تعیین میکردند به دلیل ترافیک سنگین آن ساعت ناچار بودم این پول را بدهم واقعیت این است که در فکر کسی نمیگنجد که بخواهد این اعداد را بهعنوان کرایه یک تکسفر بپردازد.تاکسیهای اینترنتی نیز حمل و نقل شخصی محسوب میشوند. موضوعات متعددی در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ؛ کمبود ناوگان، جایگزینی ناوگان، موضوع ونهایی که قول داده شده، مسائل رفاهی و خدماتی که به قشر تاکسیرانان باید داده شود تا انگیزه و رغبت برای ادامه خدمت حفظ شود.