کد خبر: ۱۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
مقام‌های منطقه سین‌کیانگ چین که منزلگاه اکثریت اقلیت اویغور مسلمان است، کمپینی علیه محصولات حلال به راه انداخته‌اند تا "نفوذ اسلام در زندگی سکولار" و تحریک "افراطگرایی" را متوقف کنند.

به گزارش آوای نشاط به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اطلاعیه‌ای، رهبران حزب کمونیست اورومچی در جلسه روز دوشنبه هدایت گروهی را بر عهده داشتند که سوگند خورد تا "قاطعانه علیه حلال‌گرایی" اقدام کند. براساس حلال‌گرایی،‌ محصولات غذایی مانند غذا و خمیر دندان باید براساس موازین اسلامی تهیه شود.

چین در بحبوحه سرکوب تنبیهی که به بازداشت حدود یک میلیون تن که عمدتا از اقلیت مسلمان اویغور در سین‌کیانگ بودند، هدف انتقادات گروه‌های حقوق بشری و دولت‌های خارجی قرار گرفته است.

پکن نقض سیستماتیک حقوق مسلمانان سین‌کیانگ را رد کرده و می‌گوید فقط قصد سرکوب افراطگرایی و اشاعه آن در منطقه را دارد. روزنامه دولتی گلوبال تایمز چهارشنبه گزارش داد "درخواست برای اینکه محصولات حلال باشند که واقعا نمی‌توانند حلال باشند، در حالت تحریک خصومت علیه دین است و اجازه نفوذ به زندگی سکولار را می‌دهد."

رهبران حزب کمونیست در اورومچی همچنین مقام‌های دولتی و اعضای حزب را ملزم کرده‌اند تا عمیقا به مارکسیسم-لنینیسم باور داشته باشند، نه دین و در ملاء عام به زبان ماندارین چینی سخن بگویند.

به لحاظ تئوری شهروندان چینی می‌توانند آزادانه هر دینی داشته باشند اما آنها هدف سطوح بالاتری از جاسوسی قرار می‌گیرند چرا که دولت چین تلاش می‌کند تا اجرای مناسک دینی را تحت کنترل بسیار شدید دولتی قرار دهد. حزب کمونیست چین ماه اوت با انتشار قوانینی برای اعضایش تاکید کرد هر فردی که به باورهای دینی تاکید کند هدف تنبیه یا اخراج قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: