کد خبر: ۱۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
بسیاری از زائران ایرانی اربعین در شهرهای کربلا و نجف از خدمات دریافت دینار در عراق گلایه دارند و صف‌های طولانی موجب کلافگی و عصبانیت آنان شده است.

به گزارش آوای نشاط هم اکنون در شهر نجف و کربلا صف‌های طولانی زائران اربعین برای دریافت ارز تشکیل شده و زائران ایرانی مجبور هستند ساعت‌های زیادی را برای دریافت دینار در صف بایستند.

خبرها از فرودگاه نجف نیز حاکی از شلوغی باجه بانک ملی در این فرودگاه دارد و زائران بسیاری برای استفاده بیشتر از فرصت ایام اربعین از دریافت ارز صرف نظر کرده و به سمت شهر کربلا و سایر عتبات مقدس حرکت می‌کنند.

تعدادی از زائران ایستاده در صف دریافت ارز به خبرنگار مهر می‌گویند در حال حاضر پول چندانی نداریم و مجبور هستیم برای ادامه سفر و بازگشت به ایران در این صف طولانی منتظر باشیم.

زائران از اینکه دولت تمهیدات لازم در این خصوص را نیاندیشیده است، گلایه دارند و می‌گویند این دینار می‌بایست در ایران به ما تحویل می‌شد تا با خیال راحت به این سفر می‌آمدیم.

فقط یک مرکز پرداخت دینار در کربلا فعال است

زائران عصبانی در صف دریافت دینار در شهر کربلا نیز به خبرنگار مهر می‌گویند مسئولان اعلام کرده‌اند در ۱۷ نقطه کربلا دینار تحویل می‌شود در حالی که فقط یک مرکز فعال بوده که آن هم با صف طولانی زائران همراه است و وقتی به آدرس مراکز اعلامی مراجعه می‌کنیم با نوشته‌هایی مواجه می‌شویم که در این مکان ارز تحویل نمی‌شود.

برخی از زائران می‌گویند که متأسفانه بر روی این پول حساب باز کرده بودیم اما متأسفانه اکنون هزینه برگشت را هم نداریم و برای دریافت دینار دو روزی است که مراجعه می‌کنیم و مسئولان نباید در تهران تصمیمی بگیرند که ما در عراق با مشکل مواجه شویم.

وعده بانک مرکزی محقق نشد

میر مسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی نیز در این خصوص گفته است: بی درایتی‌ها موجب این مشکلات شده است و بانک مرکزی وعده داده تا چندین باجه در کربلا ایجاد کند که تاکنون این امر محقق نشده است.

بسیاری از زائران از اینکه به جای زیارت و پیاده‌روی اربعین، وقت خود را در صف‌های طولانی دریافت دینار صرف می‌کنند ناراحت هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر
برچسب ها: دینار ، اربعین ، آوای نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: