کد خبر: ۲۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
پس از بررسی فایل گوشی های اعلامی توسط گمرک در همتا، وضعیت ارسال کد فعالسازی برای دستگاه هایی که برای رجیستری تایید شده‌اند، تکلیف دستگاه‌هایی که تایید نشده‌اند و روش شکایت اعلام شد.

به گزارش آوای نشاط، چندی است فعالان بازار از توقف روال ثبت گوشی‌های مسافری خبر می‌دهند. آنها می‌گویند، حتی افرادی که گمرکی را روی سایت گمرک پرداخت کرده‌اند گوشی شان رجیستر نشده است و همتا می‌گوید که هنوز گمرک اطلاعات را ارایه نکرده است.

پیرو اخبار ضد و نقیض، کمیته اجرای رجیستری به طور رسمی از توقف رجیستری شخصی گوشی‌های مسافری خبر داد و تکلیف را روشن کرد.

بنابر اعلام این کمیته، ارائه خدمات در خصوص ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و صرفاً گوشی هایی که اطلاعات آن توسط گمرک ج.ا.ا برای سامانه همتا ارسال شود، رجیستر خواهد شد.

در این زمینه مقرر شده است که گمرک در بازه‌های زمانی مشخص، فایل حاوی اطلاعات گوشی‌های مسافری را برای سامانه همتا ارسال کند.

بدیهی است تا زمانی که اطلاعات گوشی‌های مسافری برای سامانه همتا ارسال نشود، امکان رجیستر کردن دستگاه وجود نخواهد داشت.

امروز کمیته اجرای رجیستری در اطلاعیه دیگری از بررسی اطلاعات گوشی های مسافری که روز یکشنبه مورخ ۲۵ آذر توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شده بود، خبر داد و اعلام کرد: پس از بررسی اطلاعات ارسالی، تمامی دستگاه هایی که اطلاعات آن از سوی گمرک صحیح و کامل ارسال شده بود، رجیستر شده و کد فعالسازی نیز به شماره تلفن همراه متقاضیان پیامک شد. این کد فعالسازی در کارتابل متقاضیان در سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir نیز قابل مشاهده است.

سایر موارد فایل ارسالی از سوی گمرک که فاقد اطلاعات صحیح یا کافی بودند، از سوی همتا تائید نشده و به همراه دلایل عدم تائید در اسرع وقت به گمرک عودت داده خواهند شد.

متقاضیانی که درخواست ایشان تائید نشده است، می توانند برای پیگیری وضعیت درخواست خود به گمرک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: