کد خبر: ۳۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به آمار کشفیات قاچاق در مرزهای خراسان رضوی، گفت: در سال جاری مرزبانی یک تن و 500 کیلو مواد مخدر، 50 میلیارد ریال کالای قاچاق، 300 هزار لیتر سوخت قاچاق، تعداد زیاد انسان برای ورود غیرقانونی را کشف کرده است.

به گزارش آوای نشاط، سردار ماشاءالله جان‌نثار پیش از ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه خراسان رضوی که در ساختمان نور برگزار شد، گفت: طی بازدید که سرلشکر باقری در ماه گذشته از مرزهای خراسان رضوی داشتند، بنا بر این شد که با تخصیص بودجه به‌مرزبانی خراسان رضوی انسدادهای فیزیکی و الکترونیکی در مرزهای خراسان رضوی گسترش یابد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر کنترل به‌خوبی در مرزها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امنیت مطلوب در مرزهای استان است که سبب شده ما وضعیت قرمزی را برای همه  قاچاقچی‌ها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آمار کشفیات قاچاق در مرزهای خراسان رضوی، افزود: در طول سال جاری مرزبانی ۱.۵ تن مواد مخدر، 50 میلیارد ریال کالای قاچاق، 300 هزار لیتر سوخت قاچاق و تعداد زیاد انسان برای ورود غیرقانونی را کشف کرده است که به لطف پروردگار در هیچ کدام از عملیات‌های ما شهید نداشته‌ایم.

جان‌نثار با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به‌مرزها به‌صورت حجیم نیست و به‌صورت چمدانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بیشتر کالاهای کشف شده بدلیجات، گوشی همراه، پارچه و لباس بوده و مرز دوغارون نیز یکی از پرترددترین مرزهای استان است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به نحوه برخورد با افرادی که قصد ورود غیرقانونی به کشور را دارند، اظهار کرد: بر اساس دید ما با این افراد با رأفت اسلامی برخورد می‌شود و سپس به کشور خود بازمی‌گردند اما برخی نیز که پا را فراتر می‌گذارند را با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وی افزود: ارتباط‌های خوبی با مرزنشین‌ها داریم، فرصت‌هایی را در مرزها ایجاد کرده‌ایم تا به‌فعالیت‌های اقتصادی خود بپردازند، برای مثال معادن سنگان در حوزه مرزی وجود دارند که فعالیت‌های اقتصادی بدون هیچ مشکلی در آن‌ها در جریان است.

جان‌نثار با توصیه به اتباع افغانستانی که قصد ورود و خروج به مرزها را دارند، یادآور شد: این برادران اگر قصد تردد دارند باید از مرزهای قانونی و با گذرنامه تردد کنند تا هیچ‌گونه مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید، همان‌طور که برای دو هزار نفری که هر روز از مرز خراسان رضوی در حال رفت و آمد به کشورشان هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت بازارچه‌های مرزی نیز عنوان کرد: وضعیت ایجاد بازارچه‌ها موضوعی دوطرفه میان کشورها است، در داخل ایران برای بازارچه‌های مرزی مشکلی نداریم اما کشورهای همسایه آمادگی لازم را ندارد، به‌خصوص ترکمنستان که البته رایزنی شده است تا این مشکلات را کاهش دهیم و ارتباط تجاری فعال‌تر شود.

وی با اشاره به توقیف 200 خودرو از قاچاقچی‌های مواد مخدر، تصریح کرد: ما 535 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان داریم، بخشی از روستاها در مناطق صعب العبور مرزی قرار دارند که باعث شده در برخی مواقع با مشکل‌هایی روبه‌رو شویم، اما با استفاده از تجربه نیروهای مرزی همه آن‌ها را به‌حداقل رسانده‌ایم.

جان‌نثار بیان کرد: ساختار مرزبانی ارتقاء یافته است اما مستقل نیست، در زمینه امکانات و گسترش حوزه ماموریت‌ها ارتقاء یافته‌ایم.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: