کد خبر: ۴۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸
صبح امروز یک هواپیمای اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد و در این حادثه تمام 176 مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست داده اند.

 به گزارش آوای نشاط، ساعت ۶:۳۰ صبح چهارشنبه یک هواپیمای مسافربری به صورت مشتعل حد فاصل فرودگاه امام سقوط کرد و پس از برخورد با زمین به صورت محسوس منفجر شد.

این هواپیما به همراه کرو (خدمه پروازی) ۱۷۶ نفر سرنشین‌ (۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی) داشته است که طبق بررسی‌های اولیه همه مسافران و کرو این پرواز جان باخته‌اند.‌

هواپیما در دقایق اولیه پروازی بوده ‌و سوخت هواپیما هنوز چندان مصرف نشده بوده است و انفجار مهیبی هنگام برخورد با زمین رخ داده است‌.

بنابراین گزارش هواپیمای مذکور بوئینگ 8-737 متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است.

تعداد بازدید : 0
 لحظه سقوط و انفجار هواپیمای اوکراینی در شهریار
 
* عکس‌های اولیه محل سقوط هواپیمای 737 اوکراینی

کمپانی بوئینگ‌: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم

بنابراین گزارش بوئینگ 737 یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی مشکلات طراحی در شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

امروز شرکت بوئینگ پس از وقوع‌ سانحه هواپیمای اوکراینی، در توئیت خود اعلام کرد: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

جزئیات تماس خلبان بوئینگ 737‌ اوکراینی با برج مهرآباد تا پیش از سقوط‌

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی گفت: خلبان بوئینگ 737 اوکراینی تا پیش از سقوط، اعلام وضعیت اضطراری نداشت.

‌حسن رضایی‌فر درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت اظهار داشت:  این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ 737 اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

فوت همه خدمه و مسافران

 پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه هیچ کس در سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، نجات نیافت.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس تلاش خود را برای نجات این افراد به کار گرفتند گفت: اجساد در یک محل جمع اوری شده و آماده انتقال هستند.

کولیوند گفت: در این حادثه تمام 176 مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست داده اند.

مکان دقیق سقوط هواپیما در شهرک لاله شاهدشهر و نزدیکی صباشهر شهریار قرار دارد.

شناسایی اجساد دشوار است

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تمام خدمه و مسافران هواپیمای اوکراینی که صبح امروز سقوط کرد جان خود را از دست داده‌اند گفت: متاسفانه امکان شناسایی فوتی‌ها دشوار است به دلیل اینکه اجساد قطعه قطعه شده‌اند.

وی گفت: تمام نیروهای امدادی در حال جمع‌آوری اجساد هستند و پیش‌بینی می‌شود تا دو ساعت آینده تمام اجساد پس از جمع آوری به پزشکی قانونی منتقل شوند.

رئیس‌جمهور اوکراین سفر عمان خود را نیمه‌کاره رها کرد و به کیف پایتخت اوکراین برگشت

بنابراین گزارش پس از وقوع این سانحه، رئیس‌جمهور اوکراین امروز سفر عمان خود را نیمه‌کاره رها کرد و به کیف برگشت.

وی نیز اعلام کرده است همه مسافران این هواپیما جان باخته‌اند.

جمع‌آوری قطعات ‌بوئینگ ۷۳۷/هنوز جعبه سیاه پیدا نشده است

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم، گفت: انتقال اجساد به پزشکی قانونی آغاز شد.

به گفته حسن رضایی‌فر تا این لحظه هنوز جعبه سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور (FDR&CVR) پیدا نشده است؛ هیچ قطعه ای از هواپیما تقریباً سالم نمانده است و قطعات همگی منهدم شده است اما در راستای بررسی سانحه، باید همه این قطعات جمع‌آوری شود؛ اجساد مسافران این هواپیما همه جمع‌آوری شده ‌و آماده انتقال به پزشک قانونی است.

۱۴۷ ایرانی در حادثه بویینگ مسافربری اوکراین جان باختند​

 رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات حادثه سقوط هواپیما گفت: ۳۲ نفر از مسافران غیر ایرانی بوده و ۱۴۷ نفر از مسافران ایرانی بوده‌اند.

وی گفت: کار جمع آوری اجساد به پایان رسیده و لکه‌گیری از محل سقوط در حال انجام است.

یکی از جعبه‌های سیاه بوئینگ 737 پیدا شد

رضا جعفرزاده  اظهار داشت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری که در سایت سقوط بوئینگ 737 اوکراینی حضور دارند، یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما را پیدا کردند که سالم است.

وی اضافه کرد: تلاش برای یافتن دیگر جعبه سیاه هواپیما ادامه دارد.

دومین جعبه سیاه بوئینگ 737 او کراینی پیدا شد

رضا جعفرزاده، اظهار داشت: دومین جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ 737 نیز توسط تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری پیدا شد. 

 فرماندار شهریار: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به سازمان هواپیمایی تحویل شد

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به اینکه با یافت شدن جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی، تحویل عوامل سازمان هواپیمایی شد، گفت: اجساد مسافران هواپیمای سقوط کرده در حال انتقال به پزشکی قانونی کهریزک است.

 آغاز آزمایش DNA از خانواده جان باختگان سقوط هواپیما

​سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: خانواده های قربانیان سقوط هواپیما برای اخذ نمونه DNA جهت تعیین هویت پیکرهای عزیزانشان به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: