کد خبر: ۵۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
در هفته گذشته اپلیکیشن تشخیص اپ های چینی با استقبال خوبی از سمت کاربران اندروید روبه‌رو شده بود. حالا این برنامه از فروشگاه گوگل پلی حذف شده است.

به گزارش آوای نشاط، در شرایطی که کشور آمریکا هوآوی، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی و گوشی هوشمند چین را مورد هدف قرار داده و تحقیقات خود را بر روی برنامه پرطرفدار تیک تاک آغاز کرده است، تلاش می‌کند تا تجهیزات مخابراتی چینی را از کشور خود بیرون کند. در همین حال، یک برنامه جدید با نام Remove China Apps در گوگل پلی ظاهر شده که می‌تواند برنامه‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان چینی طراحی شده‌اند را شناسایی کند. البته برنامه مورد نظر حالا توسط گوگل حذف شده، اما جالب است بدانید که در این هفته توانسته بود در میان پردانلودترین برنامه‌های چارت گوگل قرار بگیرد. Remove China Apps تنها دو هفته پیش منتشر شده بود.

اپلیکیشن تشخیص اپ های چینی چگونه کار می‌کند؟

توسعه دهندگان این برنامه گفته‌اند که آنها برای تشخیص کشور مبدا برنامه از تحقیق در مارکت‍ها استفاده می‌کنند. در حالیکه تصور می‌شود این برنامه به طور خودکار با تشخیص اپ‌های چینی، آنها را از گوشی کاربر حذف می‌کند، توسعه دهندگان آن گفته‌اند که این برنامه، برنامه‌ها را به ترتیب نام کشور لیست کرده و شما می‌توانید تنها با یک کلیک انتخاب کنید که قصد حذف کدامیک از این برنامه‌ها و یا نگهداری آنها را دارید. در لیست پلی استور ذکر شده بود که این برنامه تنها برای اهداف آموزشی ساخته شده است که به نظر می‌رسد اینگونه نبوده.

اپلیکیشن تشخیص اپ های چینی

طبق گفته وبسایت Android Authority، این برنامه تا روز یکشنبه، یک میلیون دانلود داشته، اما تا روز گذشته تعداد دفعات نصب آن مرز 5 میلیون را رد کرده است. توسعه دهندگان این برنامه، OneTouch AppLabs که در هند مستقر هستند، هدف از ایجاد این برنامه را پیروی از ندای نخست وزیر هند، نارندرا مودی، مبنی بر اتکا به تولید هند، اعلام کرده‌اند. آنها معتقدند که برنامه Remove China Apps به مردم کمک می‌کند تا از کشور مبدا برنامه مطلع شوند و بتوانند از تولیدات داخلی حمایت کنند. آنها همچنین اعلام کرده‌اند که این برنامه بسیار امن است و نیاز به هیچ دسترسی از گوشی کاربر ندارد.

Android Authority با تست این برنامه اعلام کرده که Remove China Apps توانسته دو برنامه چینی TikTok و Mi Remote را در گوشی تشخیص دهد، اما در تشخیص PUBG Mobile که متعلق به توسعه دهنده چینی Tencent Games است، شکست خورده. این برنامه همچنین نمی‌تواند برنامه‌های چینی که به‌طور پیش‌فرض بر روی گوشی نصب شده‌اند را نیز تشخیص دهد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: