کد خبر: ۶۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
همزمان با آغاز اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، سید ابراهیم رئیسی پنج‌شنبه و جمعه- دوازدهم و سیزدهم بهمن ۱۴۰۲ به‌منظور انجام دومین دور از سفرهای استانی، به بندرعباس رفت و احیاء ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی،‌ بهره‌برداری از ۱۵۷ طرح صنعت و انرژی،‌ عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ۵۰۰۰ مگاواتی سیریک،‌ افتتاح فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب و ... از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه بود.

آوای نشاط: سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان هرمزگان مورد استقبال دو تن از شیوخ اهل سنت و خانواده شهید مدافع حرم قرار گرفت و اعلام کرد که در جریان این سفر از جای جای این استان بازدید خواهد کرد و  ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود.

رئیسی در اولین برنامه دور دوم سفر خود به هرمزگان در مراسم جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان شرکت کرد و با حضور در شرکت کشتی‌سازی احیا شده «سپهر دریا جنوب» از بخش‌های مختلف این شرکت بازدید کرد و در جریان روند احیای آن قرار گرفت.

رئیس دولت سیزدهم طی اظهاراتی در این مراسم با قدردانی از همه دلسوزانی که در راستای کاهش بیکاری و افزایش تولید در استان هرمزگان تلاش کردند، گفت: احیای کارخانه‌های راکد و نیمه تعطیل وارد کانال ۷۰۰۰ شده که این خبر بسیار خرسند کننده است. هر چه کارخانجات نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند سود خالص برای کشور به شمار می‌رود. نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید بسیار قوی‌تر از گذشته ادامه یابد و ان شاءالله شاهد روزی باشیم که هیچ کارخانه و یا کارگاه نیمه تعطیل یا تعطیل در کشور وجود نداشته نباشد و اشتغال به نحوی مطلوب باشد که کسی دغدغه شغل نداشته باشد.

در حاشیه همین مراسم جمعی از نمایندگان صیادان هرمزگانی در دیداری صمیمانه با رئیس جمهور  بابت تحقق وعده رفع مشکل مجوز کسب و کار خود بعد از گذشت چند دهه تشکر و قدردانی کردند.

پیش از ظهر پنجشنبه، در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت به استان هرمزگان، رئیسی در آیین بهره‌برداری از ۱۵۷ طرح صنعت و انرژی شرکت کرد و گفت: هر روز شاهد رشد و شکوفایی و گام های بلندی در کشور عزیزمان هستیم و این پیشرفت‌ها و گام های بلند توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فن آور کند. همه باید در جهت رشد تولید و رسیدن به هدف ۸درصد رشد اقتصادی کشور تلاش کنند.

رئیس  جمهور در این مراسم از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس سازمان انرژی اتمی که در سیریک مستقر بود، دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه ۵۰۰۰ مگاواتی هسته ای را صادر کرد.

همزمان با نخستین روز ایام‌الله دهه فجر، به دستور رئیس‌جمهور و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات احداث نیروگاه‌های اتمی ایران هرمز نیز آغاز شد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت هم با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان هرمزگان را عملی‌شدن وعده‌های سید ابراهیم رئیسی در سفر اول به این استان عنوان کرد.

در ادامه برنامه های اولین روز سفر دولت سیزدهم به هرمزگان، فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز در مرحله نخست، با حضور وزیر صمت و با دستور ابراهیم رئیسی  افتتاح شد.

این پروژه شامل طراحی و ساخت برج تقطیر اتمسفریک به ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز انواع هیدروکربن با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

همچنین عملیات اجرایی فاز نخست ۲ شهر جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکران مرکزی به ظرفیت ۱۰هزار واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان در بندرعباس آغاز شد.

از طرف دیگر وزیر راه و شهرسازی هم خبرداد که جشن مسکن و انقلاب در هرمزگان با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، رئیسی به صورت برخط و از طریق ویدئو کنفرانس از۳۲ پروژه بهداشتی-درمانی در استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۱۰۲۴ میلیارد تومان شامل مرکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، اورژانس هوایی، تجهیزات درمانی و ام آر آی بهره‌برداری کرد.

همچنین فاز جدید ۱۱۲ تختخوابی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. 

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت بندرعباس در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

از عمل به وعده‌ها در سواحل خلیج‌فارس تا پیام به آن‌سوی خیلج‌فارس

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر  پنجشنبه، در اجتماع پرشور مردم بندرعباس تاکید کرد که جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر را تایید و مورد تاکید قرار داده و می‌دهند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه دولت مردمی مشکلات استان هرمزگان را تا زمان حل قطعی آنها پیگیری خواهد کرد،‌ اظهار داشت: گره‌گشایی از کارهای مردم در ادارات و مبارزه با فساد سیاست قطعی و جدی دلت مردمی است. مردم باید این احساس را داشته باشند که با مراجعه به ادارات کارهای آنها حل می‌شود. امیدوارم مردم عزیز از ادارات و سازمان‌ها گله نداشته باشند. همواره تاکید کرده‌ام که رقیب ما فساد و بروکراسی اداری پیچیده است و باید با آن مبارزه کرد و نباید اجازه داد چنین مسائلی در ادارات لانه کنند.

رئیس دولت سیزدهم پنج شنبه شب، در آیین تحویل ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی و اهدای ۱۱۰۰۰ قطعه زمین در مرکز هرمزگان خاطرنشان کرد: ضمن هماهنگی میان استاندار هرمزگان، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و وزیر راه و شهرسازی پیگیر تکمیل پل خلیج فارس هستیم تا جزیره قشم به سرزمین اصلی متصل شود.

رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان حضور یافت و ضمن دریافت گزارش از موانع، مشکلات، مسائل و موضوعات اولویت‌دار هرمزگان، دستورات لازم برای رفع یا بررسی این موانع را صادر کرد.

وی در این نشست پیگیری موضوعات ویژه هرمزگان، موانع تکمیل پل خلیج فارس، چگونگی جلوگیری از رسوب کالاها در بنادر استان، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در هرمزگان و چرایی ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی در فاصله ۲ کیلومتری سواحل مکران را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دولت سیزدهم صبح جمعه، در روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان هرمزگان با حضور در منطقه یکم دریایی صاحب الزمان در بندرعباس، از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کرد و در اظهاراتی در جریان این بازدید گفت: امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد، چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فنآوری برای کشور ایجاد شده است.

از عمل به وعده‌ها در سواحل خلیج‌فارس تا پیام به آن‌سوی خیلج‌فارس

وی سپس در اجتماع پرشور مردم میناب، حاضر شد و با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر به مردم متدین، انقلابی، پرتلاش و شهیدپرور این شهرستان اظهار داشت: دهه فجر یادآور رشادت، ایستادگی، مقاومت و سلحشوری مردمی است که برای یک تحول و شکل دادن به یک حرکت عظیم تمدن‌ساز به پا خاستند و تلاش کردند و در این راه شهدا و جانبازانی تقدیم کردند.

رئیسی با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاد که با وجود تحریم‌ها این کارخانه و هزاران امثال آن احیا شدند، افزود: باور انقلابی و جهادی «ما می‌توانیم» و همت نیروهای توانمند، کارآمد، مخلص و جهادی می‌تواند با وجود تحریم‌ها کشور را به پیش ببرد. شهدا، شهید سلیمانی، امام راحل و رهبر بصیرت‌آفرین‌مان به ما آموختند که با وجود هم تهدیدها، تحریم‌ها و فشارها با اراده و داشتن برنامه می‌توان کشور را ساخت و به پیش برد.

قرار بود رئیسی در روز دوم سفرش به هرمزگان به بشاگرد نیز برود که به گفته وزیر آموزش و پرورش تیم پروازی بدلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و بارندگی شدید، امکان پرواز نیافتند.

مرادصحرایی با حضور در جمع اهالی بشاگرد که برای استقبال از رئیس‌جمهور گردهم آمده بودند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور دو مرتبه از صبح امروز شرایط سفر به منطقه بشاگرد را بررسی کردند و تیم پروازی ایشان بدلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و بارندگی شدید، امکان پرواز نیافتند.

وی افزود: بنده به نمایندگی از رئیس‌جمهور و از ساعت چهار صبح راهی بشاگرد شده‌ام تا ضمن ابلاغ سلام گرم ایشان به شما مردم عزیز بگویم که ایشان قول دادند در اولین فرصت حتما سفری به استان هرمزگان داشته باشند و این سفر را حتما انجام خواهند داد و بر آن عهدی که با شما بستم، هستم.

سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه دور دوم سفرش به هرمزگان در  جلسه شورای اداری استان هرمزگان که عصر جمعه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران و دست اندرکاران استان در مرکز، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برای تحقق مصوبات دور اول سفر استانی دولت مردمی به استان هرمزگان گفت: آماده‌سازی چندین بندر، حل مشکل آب، برق و انرژی استان و افزایش جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی در شهرها و روستاها حاصل همت تلاش همه مدیران و دست اندرکاران استان هرمزگان و همچنین صبر و تحمل خانواده آنان است که جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس جمهور در ادامه اظهاراتش با اشاره به اهمیت رعایت عدالت در توزیع امکانات گفت: ما هم باید خودمان عادل باشیم و هم در رفتار شخصی عدالت را رعایت کنیم. باید عادلانه بیندیشیم و عادلانه عمل کنیم، ممکن است اجرای عدالت عده اندکی را ناراحت و عصبانی کند، اما توصیه امیرالمومنین به ما این است که عدالت را اجرا کنیم، ولو آنکه عده معدودی از آن گریزان باشند ولی به خواست عامه مردم عمل شود و عموم مردم به خواست‌شان برسند؛ نکته محوری ایجاد امید و افزایش سرمایه اجتماعی است.

گزارش تصویری سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان را نیز می‌توانید در این لینک ببینید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: