کد خبر: ۳۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
معاون سیاسی وزارت خارجه به منظور شرکت در نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام با حضور مدیران سیاسی ایران و کشورهای چهار به‌علاوه یک، عازم وین شد.

به گزارش آوای نشاط، نشست کمیسیون برجام به درخواست فرانسه، انگلیس، آلمان و ایران، امروز (یک‌شنبه) در وین برگزار خواهد شد.

عراقچی ریاست هیأت کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد گرفت.

در این نشست مسائل مرتبط با اجرای برجام و همه ابعاد آن، بررسی خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از سرگئی ریابکوف درباره محورهای اصلی این نشست نوشت: راکتور اراک و اینستکس از موضوعات مورد بحث در کمیسیون مشترک برجام است.

ریابکوف با تاکید بر اینکه او به حفظ توافق هسته‌ای با ایران کمک خواهد کرد، اظهار داشت: طرف روسی در تلاش است تا بفهمد منظور نمایندگان عالی رتبه اروپایی از اینکه می‌گویند اینستکس می‌تواند به روی کشورهای ثالث باز شود و معاملات نفتی را نیز در بربگیرد، چییست.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، شانس حفظ برجام به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. ما مدت‌هاست که خواهان چنین چیزی هستیم.

ریابکوف همچنین گفت که سازوکار مالی اینستکس و وضعیت راکتور آب سنگین اراک از موضوعات اصلی مورد بحث در نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود.

این مقام روس خاطر نشان کرد: به‌طور قطع درباره اینستکس رایزنی می‌شود اما موضوعات متعدد دیگری هم وجود دارد. تمامی پروژه‌هایی که در حال اجرا هستند و با مشک مواجهند، شامل آن دسته از مواردی که به تهدیدات آمریکا مربوط می‌شود، اجرای تحریم‌ها، فردو و اراک از موضوعات اصلی مورد بحث هستند.

وی در ادامه به موضوع توقیف نفتکش‌ها توسط انگلیس و ایران پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این مسئله و موضوع تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز تحت رهبری آمریکا و به‌علاوه تلاش انگلیس و برخی متحدانش برای ایجاد نیروی دریایی در این منطقه بر مباحث نشست کمیسیون مشترک تاثیر نداشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: آوای نشاط ، عراقچی ، وین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: