کد خبر: ۵۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به اینکه با وجود افزایش قیمت حبوبات قیمت خرما کاهش یافته است، گفت: به خاطر بسته شدن مرزها شاهد وفور خرما در کشور و کاهش قیمت آن هستیم.

به گزارش آوای نشاط، مرتضی انتصار در زنجان اظهار کرد: در پی کاهش واردات قیمت حبوبات افزایش چشمگیری داشته است و همین کمبود گویا موجب افزایش مصرف هم شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پیش از این واردات حبوبات را از روسیه، کانادا، اتیوپی و ماداگاسکار داشتیم، تصریح کرد: ترس از کمبود این محصولات موجب افزایش خرید شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت عدس ایرانی خوب 22 هزار تومان و عدس خارجی نیز 18 هزار تومان است، افزود: همچنین قیمت لپه ایرانی خوب خوب 27 هزار تومان و لپه روس حدود 17 تا 18 هزار تومان است.

انتصار افزود: همچنین قیمت نخود کرمانشاه اعلاء 12 هزار تومان، لوبیا چشم بلبلی اعلاء 26 هزار تومان، لوبیا چیتی و قرمز 23 هزار تومان، برنج آش 18 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان ادامه داد: قیمت برنج خارجی فرقی نکرده است و برنج ایرانی 5 درصد گران‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود افزایش قیمت حبوبات قیمت خرما کاهش یافته است، تصریح کرد: به خاطر بسته شدن مرزها شاهد وفور خرما در کشور و کاهش قیمت آن هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: