کد خبر: ۵۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
عملیات مشترک عراق:
فرماندهی عملیات مشترک عراق تصریح کرد که در عملیات مهم «اسود الجزیره» که از صبح امروز آغاز شده، ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش مشارکت ندارد

به گزارش آوای نشاط، سرتیپ خلبان «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (یک‌شنبه -17 می)، جزئیاتی درباره عملیات نظامی «اسود الجزیره» که از صبح امروز آغاز شده، ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دلیل حملات تروریستی اخیر در صلاح‌الدین و دیالی، رسیدن کمک به سازمانهای تروریستی از طریق صرحا و مرزهای سوریه است.هدف از عملیات اسود الجزیره که از صبح امروز آغاز شد، پاکسازی 150 هزار کیلومتر از عناصر تروریستی است و نیروهای امنیتی با تکیه بر نیروی هوایی و جنگنده‌های ارتش بدون مشارکت ائتلاف بین‌المللی آن را انجام خواهند داد.

الخفاجی افزود که این عملیات، پنج فرماندهی عملیات برای پاکسازی خط مرزی با سوریه تا بیجی و کرکوک و دیالی را شامل می‌شود.

گروه رسانه‌ای امنیتی عراق، صبح امروز از آغاز عملیات نظامی اسود الجزیره در سه استان این کشور تا مرزهای مشترک با سوریه برای تعقیب عناصر داعش خبر داد.

در بیانیه این گروه آمده است: تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق، از صبح امروز عملیات اسود الجزیره، برای تفتیش صحرای الجزیره در شمال استان الانبار و جنوب استان نینوی و غرب استان صلاح‌الدین آغاز شد و این عملیات تا مرزهای بین‌المللی با جمهوری عربی سوریه ادامه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، این عملیات شامل «وادی الثرثار»، «مطار جنیف»، «سنیسله»، »جبل المنایف سحول راوه»، «الشعبانی»، «طریفاوی»، «وادی العجیج» و «تلول الطیارات» می‌شود و نیروهای فرماندهی‌های عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوی، الحشد الشعبی و الحشد العشائری در آن مشارکت دارند و در 11 محور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است.

هدف از این عملیات، تامین و تقویت امنیت در این مناطق و تعقیب عناصر داعش و دستگیری افراد تحت تعقیب است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: