کد خبر: ۵۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
رئیس دومای روسیه درباره احتمال تحریم پوتین گفت، آمریکا با این واقعیت که فدراسیون روسیه در دوران ولادیمیر پوتین قوی و مستقل شده، کنار نیامده است.

 

رئیس دوما: آمریکا با واقعیت روسیه قدرتمند کنار نیامده است

به گزارش آوای نشاط، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای ایالتی روسیه در بیانیه‌ای در تلگرام به اظهارنظر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریم‌های احتمالی علیه ولادیمیر پوتین واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: حالا معنای همه چیز مشخص است. سرانجام، حاکمیت ایالات متحده به وضوح اعلام کرده که در حال انجام چه کاری است، واشنگتن می‌خواهد یک رئیس جمهور وفادار به خود در روسیه داشته باشد که بتواند او را کنترل کند.

به گفته ولودین، ایالات متحده با این واقعیت که فدراسیون روسیه در دوران ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین قوی و مستقل شد، کنار نیامده است.

رئیس مجلس دومای روسیه افزود: افکار عمومی روسیه می‌داند که هدف تحریم‌های آمریکا پوتین نیست، بلکه انتخابی است که شهروندان روسیه انجام دادند. شما نمی‌توانید موفق شوید. همه اقدامات شما علیه کشور ما روسیه خصمانه است. این برای همه روشن شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که در صورت حمله روسیه به اوکراین، اعمال تحریم‌ علیه شخص پوتین را رد نمی‌کند.

بایدن که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: هیچ قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی یا نیروهای ناتو در اوکراین نداریم اما همانطور که گفتم، اگر وی (ولادیمیر پوتین) حرکتی بکند، پیامدهای اقتصادی شدیدی به همراه خواهد داشت. 

تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا که در بحبوحه تنش‌های غرب و مسکو بر سر اوکراین انجام شده، نشان داد که ۶ نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه و مستقل‌های متمایل به حزب جمهوری‌خواه (۶۲ درصد) بر این باورند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «رهبری مقتدرتر» از جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده است.

کشورهای غربی به خصوص آمریکا طی هفته‌های اخیر با این بهانه که مسکو به دنبال حمله به اوکراین است، اقدام به ارسال سلاح‌های مرگبار به این کشور اروپای شرقی کرده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که حضور نظامیان روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، مقدمه برای حمله به این کشور است. این در حالی است که روسیه بارها اعلام کرده هیچ قصدی برای عملیات نظامی علیه اوکراین نداشته و گزارش‌‌ها در این زمینه بی‌اساس و دروغ است.

 انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: جوبایدن ، روسیه ، آمریکا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: