کد خبر: ۵۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
استاندار الحسکه سوریه تأکید کرد که داعش یک طرح ساخت آمریکاست که هدفش ایجاد هرج‌ومرج و ترس و وحشت و کشتار در کشورهای جهان و تخریب هدفمند آن است.

آوای نشاط،  استاندار الحسکه سوریه از نقش ناکارآمد و منفی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل که در این استان فعالیت می‌کنند انتقاد و تأکید کرد که این ناکارآمدی برای مقابله با درگیری‌های شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» خود را نشان داد.

«غسان حلیم خلیل» استاندار الحسکه شامگاه امروز پنجشنبه با روسای دفاتر سازمان های بین المللی فعال در این استان دیدار و از ناکارآمدی سازمانهای بین المللی برای ماوجهه با درگیریهای نیروهای دموکراتیک (وابسته به آمریکا) با عناصر داعش، انتقاد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول سوری گزارش داد، در جریان این درگیریها، بیش از ۴۰۰۰ خانواده یعنی حدود ۳۰۰۰۰ غیرنظامی از محله‌های جنوبی شهر حسکه (غویران، الزهور و النشوه) آواره شدند. آوارگی این افراد، معلول، بمباران هواپیماهای آمریکای اشغالگر و درگیری ساختگی داعش و نیروهای وابسته به آمریکاست.

وی خاطر نشان کرد، ادارات دولتی سوری با همکاری موسسات خیریه و جامعه مدنی، خدمات کاملی به آوارگان ارائه کردند و آنها را در مراکز اسکان، مستقر کردند و هر چیزی را که از مشکلات آوارگان می‌کاست، فراهم کردند.

استاندار الحسکه خاطر نشان کرد، سازمانهای بین المللی به خاطر فشارهای بیرونی، به خانواده‌هایی که به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه پناهنده شدند، کمک نمی‌کنند؛ هر چند که این مؤسسات با مجوزهای صادره از سوی دولت سوریه، فعالیت می‌کنند. همین مسئله نیز، مخالف منشور سازمان ملل و حقوق بشردوستانه بین المللی است.مقام سوری: آمریکا، داعش را برای تخریب هدفمند کشورهای جهان ایجاد کرد

خلیل همچنین از سکوت بین‌المللی و سازمان ملل درباره استقرار هزاران تروریست داعش توسط آمریکا انتقاد کرد؛ به نحوی که واشنگتن، مدارس را تبدیل به زندانی برای عناصر داعش کرد که شاهد این مسئله در زندان الصناعیه شهر الحسکه بودیم.

وی در پایان تأکید کرد، داعش یک طرح ساخت آمریکاست که هدفش ایجاد هرج‌ومرج و ترس و وحشت و کشتار در کشورهای جهان و تخریب هدفمند آن است،

چندی پیش، دو انفجار در برابر زندان الصناعه که محل نگهداری زندانیان داعشی بود، صورت گرفت و پس از آن، تروریستهای داعش به این زندان حمله کردند تا بتوانند سایر عناصر این گروه را از زندان فراری دهند. این زندان تحت کنترل متحدان آمریکا قرار داشت.

عناصر داعشی پس از چند روز درگیری صوری، گروگانهای خود را که از عناصر کُرد بود، آزاد کردند. مهاجم داعش و تروریستهای زندانی نیز «با ضمانت و میانجیگری آمریکا، خود را تسلیم کردند و در ازای آن، گروگانهای نیروهای دموکراتیک را زنده تحویل دادند».

شبه‌نظامیان کُرد نیز با همکاری آمریکا، با چند دستگاه اتوبوس، عناصر داعشی تسلیم شده را به مناطق نامعلومی در جنوب الحسکه منتقل کردند. شماری از عناصر داعش نیز از این زندان فرار کردند. بالگردها و پهپادهای آمریکا هم مسیر فراری دادن عناصر داعش را هموار کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: داعشی ، الحسکه ، سوریه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: